Markedsførings tips til tømrervirksomheder

Picture of Jeppe Tang Dalsager

Jeppe Tang Dalsager

Salg & marketing ekspert hos WebSnedkerne

Hvordan forbedrer du din markedsføring?

I en tid, hvor konkurrencen i tømrerbranchen er skarpere end nogensinde, er effektiv markedsføring nøglen til at skille sig ud fra mængden. For mange tømrervirksomheder kan markedsføring virke overvældende, men med den rigtige tilgang kan det være det, der sikrer en stabil strøm af kunder og kontinuerlig vækst. Her er nogle af de vigtigste aspekter, du bør overveje, når du markedsfører din tømrerforretning.

Professionel online tilstedeværelse

Førstehåndsindtryk er afgørende, og i dag er det første møde med din virksomhed ofte digitalt. En professionel og brugervenlig hjemmeside er derfor et must. Sørg for, at den er opdateret med relevante oplysninger, billeder af dit arbejde, og kontaktinformationer. 

Anmeldelser og kundeudtalelser

Anmeldelser er ofte afgørende for, om en kunde vælger netop din virksomhed. Opfordrer derfor dine tilfredse kunder til at efterlade en anmeldelse på Google, Facebook, eller andre relevante platforme. Gode anmeldelser styrker din troværdighed og kan være den afgørende faktor, der tiltrækker nye kunder.

Vær aktiv på sociale medier og kommuniker med dine kunder på deres foretrukne medier

Sociale medier er ikke kun for store virksomheder. Som tømrer kan du bruge platforme som Facebook og Instagram til at vise dit arbejde, dele kundeanmeldelser, og kommunikere med dine følgere. Dette er en oplagt måde at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed og holde kontakten med dine kunder.

Kundetilfredshed og service

Selvom digital markedsføring er vigtig, må man ikke undervurdere mund-til-mund metoden og personlige netværk. Deltag i lokale netværk og kom i kontakt med potentielle kunder og samarbejdspartnere – dette kan være en stærk kilde til nye opgaver. Samtidig er din bedste markedsføring en tilfreds kunde. Ved at levere en top service og ikke gå på kompromis med kvaliteten af dit arbejde, sikrer du, at dine kunder vil anbefale dig til deres netværk. En god anbefaling fra en tilfreds kunde kan ofte være mere værdifuld end nogen anden form for markedsføring.

Del artikel:

Facebook
X
LinkedIn

Cookiepolitik

Cookie politik for WebSnedkerne

Når du besøger vores website, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold samt optimere din brugeroplevelse. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, kan du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor uddyber vi, hvilke informationer der indsamles, deres formål, og hvilke tredjeparter der har adgang til dem.


1. Cookies

Websitet anvender cookies, som er små tekstfiler, der gemmes på din enhed med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette indhold. Cookies indeholder ikke skadelig kode som f.eks. virus.

Du kan altid slette eller blokere cookies i din browsers indstillinger. Vær dog opmærksom på, at websitet muligvis ikke fungerer optimalt, og at visse funktioner kan være utilgængelige, hvis du blokerer cookies.

Websitet anvender cookies fra tredjeparter, som kan omfatte analytiske værktøjer og markedsføringsplatforme.


2. Personoplysninger

Personoplysninger er alle slags informationer, der kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi en række oplysninger. Dette sker f.eks. ved:

  • Tilgang til indhold

  • Udfyldelse af kontaktformularer

  • Tilmelding til nyhedsbrev

De oplysninger, vi typisk behandler, inkluderer:

  • IP-adresse

  • Geografisk placering

  • Enheds- og browserinformation

  • Hvilke sider du besøger

  • Navn, telefonnummer og e-mail (hvis du aktivt indtaster dem)


3. Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte dine oplysninger mod uautoriseret adgang, offentliggørelse, tab eller misbrug.


4. Formål

De oplysninger, vi indsamler, anvendes til følgende formål:

  • At optimere brugeroplevelsen på vores website

  • At levere de services, du efterspørger (f.eks. nyhedsbreve eller kontakt)

  • At forbedre vores markedsføring og målrette relevant indhold

  • At sikre hjemmesidens tekniske funktioner


5. Opbevaring og sletning

Vi opbevarer personoplysninger i det tidsrum, der er nødvendigt i forhold til det formål, oplysningerne er indsamlet til. Vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Lagringsperioden afhænger af oplysningernes karakter og formålet med opbevaring.


6. Videregivelse af oplysninger

Oplysninger om din brug af websitet kan videregives til tredjeparter, herunder analyse- og markedsføringspartnere. Du kan se mere om, hvilke tredjeparter der anvender cookies, i vores cookiepolitik.

Vi videregiver kun personoplysninger som navn og e-mail, hvis du giver samtykke hertil.

Vi anvender tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse agerer som databehandlere og må ikke anvende oplysningerne til egne formål.


7. Dine rettigheder

Du har følgende rettigheder efter GDPR:

  • Ret til indsigt – Du kan få indsigt i de oplysninger, vi har registreret om dig.

  • Ret til berigtigelse – Du kan få rettet urigtige oplysninger.

  • Ret til sletning – Du kan i visse tilfælde få slettet oplysninger om dig.

  • Ret til begrænsning – Du kan anmode om at begrænse behandlingen af dine oplysninger.

  • Ret til indsigelse – Du kan gøre indsigelse mod vores behandling af dine oplysninger.

  • Ret til dataportabilitet – Du kan anmode om at få dine oplysninger udleveret i et struktureret format.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte os på info@websnedkerne.dk.

Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine oplysninger, har du ret til at klage til Datatilsynet (www.datatilsynet.dk).


8. Ændringer til cookie- og privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at opdatere denne politik løbende. Den seneste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.

Senest opdateret: [17-03-2025]

Persondatapolitik

Persondatapolitik

Politik for behandling og beskyttelse af personoplysninger

Denne politik gælder for WebSnedkerne 

Politikken skal sikre og dokumentere, at virksomheden beskytter personoplysninger i overensstemmelse med gældende regler for behandling af personoplysninger. Politikken informerer desuden om virksomhedens behandling og brug af registrerede personoplysninger.

Politikken gennemgås årligt.

Fortegnelse over behandlingen af personoplysninger

WebSnedkerne behandler personoplysninger om:

  • Medarbejdere

  • Kunder

  • Kunders kunder

  • Leverandører

Virksomheden har udarbejdet en fortegnelse over behandlingen af personoplysninger, som giver overblik over de behandlinger, virksomheden er ansvarlig for.

Personoplysningerne er nødvendige for, at WebSnedkerne kan indgå ansættelses-, kunde- og leverandørkontrakter.

Behandlingens formål og lovlighed

Personoplysninger behandles og arkiveres i forbindelse med:

  • Personaleadministration, herunder rekruttering, ansættelse, fratrædelse og lønudbetaling

  • Stamdata for kunder

  • Stamdata for leverandører

  • Kontrakter

  • Konsulentopgaver for kunder

  • Hosting-ydelser for kunder via underleverandører

Behandlingen er lovlig i medfør af hjemmel angivet i den vedhæftede fortegnelse.

Virksomheden benytter ikke personoplysningerne til andre formål end de ovenstående og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for formålet.

Opbevaring og sletning

WebSnedkerne har indført følgende retningslinjer for opbevaring og sletning af personoplysninger:

  • Personoplysninger opbevares i fysiske mapper.

  • Personoplysninger opbevares i it-systemer og på servere.

  • Personoplysninger opbevares ikke længere end nødvendigt for formålet.

  • Medarbejderoplysninger slettes fem år efter endt ansættelse.

  • Ansøgeroplysninger slettes efter seks måneder, medmindre der gives samtykke til længere opbevaring.

Datasikkerhed

WebSnedkerne har implementeret følgende sikkerhedsforanstaltninger for beskyttelse af personoplysninger:

  • Kun medarbejdere med arbejdsbetinget behov har adgang til personoplysninger.

  • Adgang til it-systemer kræver personlige adgangskoder, som ikke må deles.

  • Alle computere har firewall og antivirusprogram, som løbende opdateres.

  • Personoplysninger slettes forsvarligt ved udfasning eller reparation af it-udstyr.

  • USB-nøgler og eksterne harddiske med personoplysninger skal opbevares i aflåste skabe.

  • Fysiske mapper placeres på aflåst kontor eller i aflåste skabe.

  • Papirbaserede personoplysninger slettes ved makulering.

  • Alle medarbejdere instrueres i korrekt håndtering og beskyttelse af personoplysninger.

Videregivelse

Personoplysninger om medarbejdere kan videregives til offentlige myndigheder, fx SKAT og pensionsselskaber.

Databehandlere

WebSnedkerne benytter kun databehandlere, der lever op til de nødvendige sikkerhedskrav i henhold til persondataretten. Alle databehandlere underskriver en databehandleraftale, inden behandlingen påbegyndes.

Rettigheder

Virksomheden varetager de registreredes rettigheder, herunder:

  • Retten til indsigt

  • Retten til tilbagetrækning af samtykke

  • Retten til berigtigelse og sletning

  • Oplysning om virksomhedens behandling af personoplysninger

Registrerede har desuden ret til at klage til Datatilsynet.

Brud på persondatasikkerheden

I tilfælde af brud på persondatasikkerheden anmeldes dette hurtigst muligt og inden 72 timer til Datatilsynet. Den ansvarlige i WebSnedkerne dokumenterer bruddet, herunder hvilke grupper af personer det vedrører, konsekvenserne og de afhjælpende foranstaltninger.

Hvis bruddet udgør en høj risiko for de registrerede personer, vil WebSnedkerne også underrette dem direkte. Alle brud på persondatasikkerheden dokumenteres på virksomhedens servere.