Salg & marketing ekspert hos WebSnedkerne
I en tid, hvor konkurrencen i tømrerbranchen er skarpere end nogensinde, er effektiv markedsføring nøglen til at skille sig ud fra mængden. For mange tømrervirksomheder kan markedsføring virke overvældende, men med den rigtige tilgang kan det være det, der sikrer en stabil strøm af kunder og kontinuerlig vækst. Her er nogle af de vigtigste aspekter, du bør overveje, når du markedsfører din tømrerforretning.
Førstehåndsindtryk er afgørende, og i dag er det første møde med din virksomhed ofte digitalt. En professionel og brugervenlig hjemmeside er derfor et must. Sørg for, at den er opdateret med relevante oplysninger, billeder af dit arbejde, og kontaktinformationer.
Anmeldelser er ofte afgørende for, om en kunde vælger netop din virksomhed. Opfordrer derfor dine tilfredse kunder til at efterlade en anmeldelse på Google, Facebook, eller andre relevante platforme. Gode anmeldelser styrker din troværdighed og kan være den afgørende faktor, der tiltrækker nye kunder.
Sociale medier er ikke kun for store virksomheder. Som tømrer kan du bruge platforme som Facebook og Instagram til at vise dit arbejde, dele kundeanmeldelser, og kommunikere med dine følgere. Dette er en oplagt måde at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed og holde kontakten med dine kunder.
Selvom digital markedsføring er vigtig, må man ikke undervurdere mund-til-mund metoden og personlige netværk. Deltag i lokale netværk og kom i kontakt med potentielle kunder og samarbejdspartnere – dette kan være en stærk kilde til nye opgaver. Samtidig er din bedste markedsføring en tilfreds kunde. Ved at levere en top service og ikke gå på kompromis med kvaliteten af dit arbejde, sikrer du, at dine kunder vil anbefale dig til deres netværk. En god anbefaling fra en tilfreds kunde kan ofte være mere værdifuld end nogen anden form for markedsføring.
Cookie politik for WebSnedkerne
Når du besøger vores website, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold samt optimere din brugeroplevelse. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, kan du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor uddyber vi, hvilke informationer der indsamles, deres formål, og hvilke tredjeparter der har adgang til dem.
1. Cookies
Websitet anvender cookies, som er små tekstfiler, der gemmes på din enhed med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette indhold. Cookies indeholder ikke skadelig kode som f.eks. virus.
Du kan altid slette eller blokere cookies i din browsers indstillinger. Vær dog opmærksom på, at websitet muligvis ikke fungerer optimalt, og at visse funktioner kan være utilgængelige, hvis du blokerer cookies.
Websitet anvender cookies fra tredjeparter, som kan omfatte analytiske værktøjer og markedsføringsplatforme.
2. Personoplysninger
Personoplysninger er alle slags informationer, der kan henføres til dig. Når du benytter vores website, indsamler og behandler vi en række oplysninger. Dette sker f.eks. ved:
Tilgang til indhold
Udfyldelse af kontaktformularer
Tilmelding til nyhedsbrev
De oplysninger, vi typisk behandler, inkluderer:
IP-adresse
Geografisk placering
Enheds- og browserinformation
Hvilke sider du besøger
Navn, telefonnummer og e-mail (hvis du aktivt indtaster dem)
3. Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte dine oplysninger mod uautoriseret adgang, offentliggørelse, tab eller misbrug.
4. Formål
De oplysninger, vi indsamler, anvendes til følgende formål:
At optimere brugeroplevelsen på vores website
At levere de services, du efterspørger (f.eks. nyhedsbreve eller kontakt)
At forbedre vores markedsføring og målrette relevant indhold
At sikre hjemmesidens tekniske funktioner
5. Opbevaring og sletning
Vi opbevarer personoplysninger i det tidsrum, der er nødvendigt i forhold til det formål, oplysningerne er indsamlet til. Vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Lagringsperioden afhænger af oplysningernes karakter og formålet med opbevaring.
6. Videregivelse af oplysninger
Oplysninger om din brug af websitet kan videregives til tredjeparter, herunder analyse- og markedsføringspartnere. Du kan se mere om, hvilke tredjeparter der anvender cookies, i vores cookiepolitik.
Vi videregiver kun personoplysninger som navn og e-mail, hvis du giver samtykke hertil.
Vi anvender tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse agerer som databehandlere og må ikke anvende oplysningerne til egne formål.
7. Dine rettigheder
Du har følgende rettigheder efter GDPR:
Ret til indsigt – Du kan få indsigt i de oplysninger, vi har registreret om dig.
Ret til berigtigelse – Du kan få rettet urigtige oplysninger.
Ret til sletning – Du kan i visse tilfælde få slettet oplysninger om dig.
Ret til begrænsning – Du kan anmode om at begrænse behandlingen af dine oplysninger.
Ret til indsigelse – Du kan gøre indsigelse mod vores behandling af dine oplysninger.
Ret til dataportabilitet – Du kan anmode om at få dine oplysninger udleveret i et struktureret format.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, kan du kontakte os på info@websnedkerne.dk.
Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine oplysninger, har du ret til at klage til Datatilsynet (www.datatilsynet.dk).
8. Ændringer til cookie- og privatlivspolitikken
Vi forbeholder os retten til at opdatere denne politik løbende. Den seneste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.
Senest opdateret: [17-03-2025]
Persondatapolitik
Politik for behandling og beskyttelse af personoplysninger
Denne politik gælder for WebSnedkerne
Politikken skal sikre og dokumentere, at virksomheden beskytter personoplysninger i overensstemmelse med gældende regler for behandling af personoplysninger. Politikken informerer desuden om virksomhedens behandling og brug af registrerede personoplysninger.
Politikken gennemgås årligt.
Fortegnelse over behandlingen af personoplysninger
WebSnedkerne behandler personoplysninger om:
Medarbejdere
Kunder
Kunders kunder
Leverandører
Virksomheden har udarbejdet en fortegnelse over behandlingen af personoplysninger, som giver overblik over de behandlinger, virksomheden er ansvarlig for.
Personoplysningerne er nødvendige for, at WebSnedkerne kan indgå ansættelses-, kunde- og leverandørkontrakter.
Behandlingens formål og lovlighed
Personoplysninger behandles og arkiveres i forbindelse med:
Personaleadministration, herunder rekruttering, ansættelse, fratrædelse og lønudbetaling
Stamdata for kunder
Stamdata for leverandører
Kontrakter
Konsulentopgaver for kunder
Hosting-ydelser for kunder via underleverandører
Behandlingen er lovlig i medfør af hjemmel angivet i den vedhæftede fortegnelse.
Virksomheden benytter ikke personoplysningerne til andre formål end de ovenstående og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for formålet.
Opbevaring og sletning
WebSnedkerne har indført følgende retningslinjer for opbevaring og sletning af personoplysninger:
Personoplysninger opbevares i fysiske mapper.
Personoplysninger opbevares i it-systemer og på servere.
Personoplysninger opbevares ikke længere end nødvendigt for formålet.
Medarbejderoplysninger slettes fem år efter endt ansættelse.
Ansøgeroplysninger slettes efter seks måneder, medmindre der gives samtykke til længere opbevaring.
Datasikkerhed
WebSnedkerne har implementeret følgende sikkerhedsforanstaltninger for beskyttelse af personoplysninger:
Kun medarbejdere med arbejdsbetinget behov har adgang til personoplysninger.
Adgang til it-systemer kræver personlige adgangskoder, som ikke må deles.
Alle computere har firewall og antivirusprogram, som løbende opdateres.
Personoplysninger slettes forsvarligt ved udfasning eller reparation af it-udstyr.
USB-nøgler og eksterne harddiske med personoplysninger skal opbevares i aflåste skabe.
Fysiske mapper placeres på aflåst kontor eller i aflåste skabe.
Papirbaserede personoplysninger slettes ved makulering.
Alle medarbejdere instrueres i korrekt håndtering og beskyttelse af personoplysninger.
Videregivelse
Personoplysninger om medarbejdere kan videregives til offentlige myndigheder, fx SKAT og pensionsselskaber.
Databehandlere
WebSnedkerne benytter kun databehandlere, der lever op til de nødvendige sikkerhedskrav i henhold til persondataretten. Alle databehandlere underskriver en databehandleraftale, inden behandlingen påbegyndes.
Rettigheder
Virksomheden varetager de registreredes rettigheder, herunder:
Retten til indsigt
Retten til tilbagetrækning af samtykke
Retten til berigtigelse og sletning
Oplysning om virksomhedens behandling af personoplysninger
Registrerede har desuden ret til at klage til Datatilsynet.
Brud på persondatasikkerheden
I tilfælde af brud på persondatasikkerheden anmeldes dette hurtigst muligt og inden 72 timer til Datatilsynet. Den ansvarlige i WebSnedkerne dokumenterer bruddet, herunder hvilke grupper af personer det vedrører, konsekvenserne og de afhjælpende foranstaltninger.
Hvis bruddet udgør en høj risiko for de registrerede personer, vil WebSnedkerne også underrette dem direkte. Alle brud på persondatasikkerheden dokumenteres på virksomhedens servere.